کد خبر: ۴۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست بررسی کمبودها و نیازهای زندان‌های استان کرمان مطرح شد؛
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرریز و برایند وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد زندان‌ها می‌شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته قریب 20 درصد افزایش موجودی زندان‌ها را داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرریز و برایند وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد زندان‌ها می‌شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته قریب 20 درصد افزایش موجودی زندان‌ها را داریم.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست بررسی کمبودها و نیازهای زندان‌های استان کرمان، اظهارداشت: افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها بیانگر لزوم توسعه زیرساخت‌های نگهداری و بازآموزی مددجویان است.

وی با اشاره به این که ریاست قوه قضاییه بر توسعه همکاری با سازمان‌ها و هم‌افزایی امکانات به منظور رفع مشکلات موجود تاکید دارند، خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر 15 هزار نفر وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، زندان را به دارویی برای درمان بیماری‌های اجتماعی توصیف کرد و اظهارداشت: استفاده از دارو نیز اگر به میزان مناسب انجام شود موجب تسهیل روند درمان می‌شود و در غیر این صورت می‌تواند منجر به تهدید سلامت فرد شود.

موحد تصریح کرد: از هر چه به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید می‌شود و زندان نیز از این اصل مستثنی نیست و اگر از این ابزار نیز به موقع و مناسب استفاده نشود، نه تنها امنیت آفرین نخواهد بود؛ بلکه تهدیدی برای امنیت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه اصلاح و تربیت مددجویان را فراهم کنیم، ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به زندان‌های کشور صورت گیرد تا بتوان اهداف سازمان زندان‌ها را محقق کرد و اگر اصلاح و تربیت مددجویان و کمک به خانواده زندانیان مورد توجه قرار نگیرد، مجازات زندان اثرگذاری لازم را در مسیر اصلاح جامعه نخواهد داشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: بالغ بر دو سال از اپیدمی کرونا در کشور گذشته و خوشبختانه مشکلی در این حوزه در زندان‌های استان وجود نداشته است.

سیدمجتبی حسینی افزود: مرحله اول و دوم واکسیناسیون کرونا به صورت صد درصد در زندان‌های استان انجام شده واکسن مرحله سوم نیز برای تعدادی از مددجویان تزریق شده است.

وی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان زندان‌ها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر امکان طبقه‌بندی صددرصدی مددجویان زندان‌ها به دلیل تراکم جمعیت کیفری وجود ندارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان یادآور شد: سرانه استاندارد به ازای هر زندانی در استان کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری است و از این رو می‌طلبد که به این حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان مشکلات زندان‌ها را برطرف کرد، ادامه داد: بند مربوط به مددجویان زندانیان نظامی نیز در دست ساخت است که با تامین اعتبارات مورد نیاز تا تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بر بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی زندان‌ها نیز تاکید کرد و اظهارداشت: پیگیری تغییر کاربری زندان جیرفت انجام شده است و این موضوع در شهرستان زرند نیز باید انجام شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه بازداشتگاه رودبار از معضلات زندان‌ها است و به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام باقی مانده است، گفت: تامین ژنراتور موردنیاز زندان‌های استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی بر تکمیل فاز اول اردوگاه کبوترخان نیز تاکید کرد و افزود: سالن ورزشی زندان‌ها به منظور خدمات‌رسانی به پرسنل زندان‌ها و سایر دستگاه‌ها نیز احداث شده و در صورت تجهیز، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بهبود وضعیت بازداشتگاه‌ها ضروری است

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز بر بهبود وضعیت بازداشتگاه‌های مصوب تاکید کرد و گفت: باید برای بازداشتگاه‌ها جلسه جداگانه‌ای برگزار شده و مشکلات این حوزه بررسی گردد.

سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به اینکه  تامین جیره غذایی، تامین تجهیزات درمانی و متادون نیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هم‌افزایی دوربین‌های نظارت تصویری به منظور بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها نیز مورد تاکید است.

 شایان ذکر است مسئولین قضایی، اجرایی و تقنینی استان از بندهای مختلف زندان مرکزی کرمان بازدید کردند و به صورت چهره به چهره با مددجویان گفت و گو کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)